söndag 7 juni 2009

Sommarkvilten del 4

Nästa steg på denna kvilt är att sy 20st "Four Patch".
Jag skar 4st 3,5 inch x hel bredd av det blommiga och 4st av det turkosa tyget.
Sedan sydde jag ihop dom 2 och 2. Pressar mot det turkosa som i detta fall är det mörkaste tyget.
Sedan skär jag dom till 3,5 inch rektanglar (40st) som bilden visar.
Skär ni upp alla remsor så får ni 6st rektanglar över.
Sedan syr jag ihop dom räta mot räta med en blommig mot en turkos som bilden här nedan visar. Pressar sedan isär dom nya sömmarna.
När jag sytt ihop blir det 20 som ser ut så här:
Om ni syr efter mina bilder och anvisningar och inte förstår något....bara att fråga så ska jag svara så bra jag kan.
KRAMIS
LOTTA

1 kommentar:

  1. Det är bara så himla kul att få följa din utmaning på detta sättet. Tack snälla för att du visar oss.
    Så fort jag hinner skall jag ta och sy efter dina fina bilder och braiga beskrivning. Lycka till med resten, som jag ser fram emot att få följa.
    Kram Kerstin

    SvaraRadera