måndag 8 juni 2009

Sommarkvilten del 5

Idag har jag skurit till de sista delarna för att kunna börja sy ihop mittendelen.
Jag har skurit av det turkosa tyget:
  • 6st 6,5 x 6,5 inch
  • 7st 3,5 x 6,5 inch
  • 2st 3,5 x 3,5 inch

Sedan skar jag till av det blommiga tyget:

  • 6st 6,5 x 6,5 inch
  • 7 st 3,5 x 6,5 inch
  • 2st 3,5 x 3,5 inch
Här har jag ritat upp hur den färdiga kvilten kommer se ut på ett ungefär
Jag har använt mig av ett kviltprogram som heter EQ5
Nästa steg är att sy ihop mittendelen.
Bild kommer när det är klart.
KRAMIS
LOTTA

3 kommentarer:

  1. Din sommarutmaning kommer att bli jättefin. Så roligt det är att få följa dig steg för steg. Samtidigt blir det en bra beskrivning av hur man syr kvilten.

    Birgitta i Arboga

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Birgitta. Den kommer bli jättefin!

    SvaraRadera
  3. Om du vill framhäva stjärnorna så blir det väl bäst att kvilta i diket runt stjärnorna. Fast då måste du vända och vrida kvilten. Eller så frihandskviltar du allt utom stjärnorna, då kommer de "höjas upp". Lycka till! Kram

    SvaraRadera