onsdag 3 juni 2009

Sommarkvilten del 1

Jag är med på en mailinglista på yahoo.
Där har det precis börjat en sommarutmaning som jag antog. Pågår mellan 31 maj till 31 augusti.
Då har vi fått länkar till 3 olika block som man får välja mellan att ha med ett eller allihop i något man syr och som även måste innehålla blått och/eller gult.
Gult är inte min färg så jag har valt dessa 3 tyger som ni ser på bilden. Jag tycker dom återspeglar sommar och vatten.
Min utmaning kommer bli en kvilt att ha just på sommaren, kanske till stranden eller någon picknick. Ni kommer få följa processen från tygval till färdig kvilt.
Igår började jag skära ut remsor och kvadrater till något som heter Options 1, som är en del av det mönster från det block jag kommer sy. Options1 är ett sätt att sy snabba kvadrater med trianglar i varje hörn med hjälp av en special linjal som kallas SnS(SquareInSquare)-linjalen.
Bild kommer när jag sytt klart alla 36 blocken.
KRAM
LOTTA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar